Foredrag

Book et af mine aktuelle foredrag, der alle kan udvides til et workshop-format.

Foredrag

Med et foredrag af Anders Gisselmann sikrer I et professionelt engagement, et inspirerende indhold og en tilpasset underholdningsværdi.

Nedenstående foredrag kan afholdes på enten dansk eller engelsk og varigheden kan tilpasses, ligesom Anders altid tilpasser indholdet til den enkelte deltagergruppe.

Foredrag 1 – Mennesker følger mennesker – dit personlige lederskab

I mange brancher er konkurrencen på ydelsen og medarbejderne benhård. I praksis betyder dette, at medarbejderne dårligt når at overveje muligheden for et nyt job, før de automatisk får tilbudt et nyt – enten af en headhunter eller en opsøgende konkurrent.

Som leder kan du imødekomme denne udfordring på to måder: Du kan ændre måden du leder på, så du skaber dig et stærkere intern brand med en nærværende fortælling og et tilstedevær, der giver dine medarbejdere lyst til at følge – eller du kan overtrumfe konkurrenternes tilbud på løn og personalegoder. Sidstnævnte har længe bidraget til en uhensigtsmæssig ond spiral, der ikke engang fjerner tvivlen hos ret mange medarbejdere – slet ikke dem fra generation Y og Z, der vil anerkendes, have feedback og mærke at du som leder har en reel individuel interesse i -og forståelse for dem som mennesker og deres ønsker til arbejdet. 

Forsimplet sagt, så følger mennesker i langt højere grad mennesker end de følger stærke logoer, flotte værdier og hierarkiske ledere, der primært har fokus på faglighed, bundlinje og standardiserede løsninger, som alle medarbejdere skal passes ind i.

Som leder er det derfor essentielt, at du kan balancere din faglighed og din personlighed, at du tør være Kirsten og ikke bare den øverste magtfaktor i teamet eller på matriklen. Det kan lyde banalt og simpelt, men for mange fagligt orienterede ledere, er det svært. Mange kommer let til at gemme sig bag en faglighed og position, hvor management vinder over egentlig ledelse. Dermed opbygger du som leder ingen stærk following blandt deres medarbejdere og når så tilbuddet om højere løn eller attraktive arbejdstider kommer uopfordret andetsteds fra, bliver det en nem beslutning for medarbejderen at skifte arbejdsplads. Der er ingen stærke relationer, der fastholder dem i deres eksisterende virke. En opsigelse bliver følelsesløs befrielse.

For mange medarbejdere er et bedre job ikke et job, hvor lønnen, tillæggene eller frugtordningen er bedre end hos konkurrenterne, det er et job hvor det mest forventelige bliver overholdt; at du som leder, tager dig selv med på arbejde.

Foredrag 2 – Sæt dig selv foran PowerPointen

Mange ledere -og medarbejdere frygter eller hader at præsentere. Ærgerligt, for stærk formidling er et gyldent værktøj, når vi skal skabe resultater.

I dette foredrag -eller workshop viser en af landets førende præsentations -og foredragsskabere, Anders Gisselmann, jer en ny måde at gribe jeres præsentationer an på.

Alle deltagere får den præsentationsramme, som Anders har brugt til at flytte mange hundrede præsentationer fra at være tørre og kedelige til at være inspirerende og givende. Et arbejdsredskab, som medarbejderne kan bruge fremadrettet, hver gang de skal holde en præsentation, der skal justeres og tilpasses en given deltagergruppe.

Vigtige indholdselementer er:

– Fra dødsyg til inspirerende præsentation.
– Hvordan sikrer vi, at vores præsentationer skaber værdi?
– Hvordan bygger vi en præsentation effektivt op fra anslag til outro?
– Hvordan balancerer vi fagligt -og personligt indhold?
– Hvorfor brugen af storytelling altid bør overvejes som en del af en præsentation, uanset dens faglige tyngde.
– Hvordan vi tilpasser den enkelte præsentation til ære og relevans for deltagerne.

Foredraget er velegnet til alle grupper af ledere -og medarbejdere, der af og til skal præsentere foran større eller mindre grupper af mennesker, hvad enten der er tale om interne eller eksterne situationer.

Kontakt Anders Gisselmann

Brug venligst kontaktformularen til at kontakte Anders Gisselmann for spørgsmål og uforpligtende forespørgsler.